Fanny Hägglund

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Fanny - 26 mars 2013 18:53

Hej, idag hade vi både hoppning och dressyr eftersom vi skulle ta märke 2. ^^ Jag fick Tamara, har länge velat prova rida henne så det var kul. :) Dock så red jag utan martingal på henne då jag inte hittade den, så Sandra sa att jag fick köra utan. Vi började med att skritta fram hästarna, jag gjorde lite halter och några volter. Sedan värmde vi upp dom i trav på stora volterna och fyrkantspåret, vi gjorde även en volt tillbaka och då skulle vi flytta dom undan skänkeln när vi liksom hade ridit den där halva volten om ni fattar vad jag menar. ;) Sedan galopperade vi på A & C volterna, vi fick medstadels stå i lätt sits, och på den öppna delen så fick vi flytta hästarna undan skänkeln. Efter det delade vi in oss i grupper, som skulle börja hoppa osv. Jag var med Ida & Wilma, så vi började att hoppa i ström.


Först travade vi över några cavaletti hinder på långsidan, sedan fortsatte vi och gjorde sedan en snett i genom och hoppade ett kryss/ räcke kommer inte ihåg vilket haha xD 2 ggr, sedan så lade vi till ett hinder så först bommarna- krysset/ räcket och sedan skulle man efter räcket/ krysset skulle vi galoppera till vänster, vända då så vi kom rakt och hoppa det sista räcket, det gjorde vi också två ggr. c: Gick jättebra hela passet tycker jag, hon fick en fin form, var sammarbetsvillig. Det var bara mest efter cavalettin som hon fick en jädrans fart, hon visste ju sedan efter typ första gången eller något att vi skulle hoppa sen, så då gasade hon på rejält så var bara att göra typ 1000 halvhalter för att få henne att tagga ner lite igen, så fick ha ett rejält avstånd till hästen framför haha. Men annars flöt det på somsagt, förutom att hon var pigg, men visste det ju redan innan så. Men hon var jätterolig att rida, kanske ska ha henne imorrn om hon inte är uthyrd. :3

Hoppas inlägget inte blev alltför rörigt, är ganska så trött men måste ändå plugga lite SO, haha. :c


   

Söta Tamara! Redigerade bilderna lite i Picmonkey. ^^


  

Får ju inte glömma min fina ps ridövning haha! Det var typ såhär banan såg ut, så kanske ni förstår lite bättre. ;)

xoxo fanny


Av Fanny - 26 mars 2013 12:45

Hej, skriver ut lite bloggar som jag brukar läsa nu tänkte jag, hoppas ni kollar in dom! Det är bloggar som jag både läser dagligen, och vissa som jag bara läser ibland, ni får kolla helt enkelt. ;)


@ Moa Thurgren - www.thurre.bloggplatsen.se: Bloggar om vardagen, åsiktsinlägg, medstadels hästar då, men även outfits och en del videos! Bra blogg som uppdaterar bra och med varierande inlägg. ^^


@ Linnéa Johnsson - www.linneajohnsson.bloggplatsen.se: Bloggar om vardagen, vänner, gör ganska mycket vloggar och bloggar främst om GYMNASTIK! Men också pepp, outfits, en mycket kreativ tjej som ritar manga och hittar på andra awsome saker, uppdaterar bra med mycket bra inlägg så tycker definitivt att ni ska besöka hennes blogg! c;


@ Moa & Jennifer - www.fotoomupparna.blogg.se: Båda rider så det är bloggande om det, men även vardag och annat! Har inte kollat in deras blogg så mycket än, så vet inte så mycket jag heller haha. Men har läst deras tidigare bloggar, då de hade varsin egen, men nu har de en gemensam så ska bli kul att läsa, ni borde också besöka deras blogg! :)


@ Josefin - www.josefineelovsson.blogg.se: En hästblogg som är jättebra, handlar om mycket häst och med bra uppdatering så gillar du hästar ska du defintivt besöka hennes blogg!


Alexandra - www.sjoblom.blogg.se: Också en jättebra hästblogg, och säger som överstående: gillar du hästar så är det här absolut den rätta bloggen för dig! :)


Nu har ni fått en del tips, så bara att kika in brudarnas blogg och börja läsa! ;)

Ha det bra, så ses vi i ett annat inlägg!

xoxo fanny

Av Fanny - 26 mars 2013 11:48

Maten som vi åt för en stund sen, lagom mätt nu när vi även åt lite påsklunch. ;)

Av Fanny - 26 mars 2013 10:00

Det är något jag har undrat över ett tag, är det faktiskt så? Vi tjejer klarar knappt av att vara 3 pers utan att det blir bråk, vissa kan men tror dom flesta har ganska svårt för det, medan killar är typ ett gäng på 7 pers? Ganska stor skillnad va? Jag tror det beror på att killar är inte så att såfort något händer så blir dom sura eller arga, utan dom ger varande ett slag på axeln en minut senare efter en incident och ba brofist typ. Vi tjejer blir mer så att vi ältar saker i typ 1000 år och sen blir det catfight några veckor efteråt då man äntligen vågat ta steget framåt och "nä, nu är det inte okej."


Och ärligt talat, vi tjejer snackar så otroligt mycket skit så att det inte är sant, man har ju hört personer som snackat illa om en av deras vänner, och så blir man liksom såhär, tänk när jag inte är där, hur mycket skit är det inte någon snackar om mig då liksom? För vi snackar så mycket strunt, ingen duger för det går alltid att hitta något minum fel på personen, ibland något helt obetydligt som vad någon person har på sig - vem bryr sig om det egentligen haha? Sen går det ju runt också bland tjejerna, hon sa si och så om dig osv, det är ju därför man så lätt också blir osams eftersom det går runt så mycket bullshit så tillslut vet man ingen som är 100% ärlig mot dig, kan vara någon avlägsen kompis eller någon utav dina närmaste, spelar ingen roll. 


Killar är mer att dom löser saken på stört, dom gör ingen stor grej utav det direkt heller utan det tar en minut liksom, för oss tjejer tar det väl ett rejält tag innan vi säger något till den som vi är sur på.

Vi gör det så himla jobbigt för oss tjejer, för man är ju lite sådär, inte alla men att man vill inte göra någon annan ledsen även om den kanske har varit jättetaskig mot dig så blir det ändå lite sådär, "hon är ju ändå din kompis typ."

Tror inte att det är någon här i världen som aldrig har sagt ett ont ord om någon, vi kan helt enkelt inte vara tysta heh.


En halvt gammal bild på moi. (y'

 

Ja, detta var då mitt tidsinställda inlägg, hoppas det blev bra! ;) Så nu vet ni lite vad jag tycker hehe. ^^

xoxo fanny

Av Fanny - 26 mars 2013 07:03

Morning! Ska snart packa klart min bag till profilen, idag får man ta märke 2 om man, så ska ofc göra det! ;) Har fixat två inlägg till er idag, ett som kommer upp runt 10 och ett runt 12 tror jag om jag inte minns fel. c: Ni får en dagens också! :)
Tog min mysiga puma hoodie - från skåne
Jeans - hm
xoxo fanny

Om mig

 

 

Hej mina små vänner! Välkomna in till att läsa om en fjortonårings liv.

Min blogg handlar främst om min vardag som jag tillbringar mycket i hammarskolan i surahammar, men också hemma mysandes med våra två fluffiga katter, varav en är en knäkatt. Visste du att  jag har en stor förkärlek för fluffiga katter, inte? Jamen då vet du det nu.

 

Jag älskar Harry Potter filmerna & Once upon a t ime serien. Helgerna ligger också på topplistan i mitt liv, samt mina små hästvänner, mänskliga vänner & min familj.

 

Men tyvärr så gillar jag verkligen inte kolsyrad läsk, akneproblem, trasiga prylar och läxor i massor.

 

På min blogg hittar du mycket foto, vardag och du kan även upptäcka att min blogg har blivit renoverad tusen gånger om, annars så är det åsikter & tankar, tips, djur och mina små mumintroll. (vänner)


Ha en fortsatt trevlig vistelse, undrar du något eller hittar du inte, och kompassen leder dig inte rätt? Lämna en kommentar då eller fråga något i frågerutan/gästboken så ses vi snart små mumintroll! ❤

Kontakt: Instagram: fannysliife   |like, comment, follow and just be happy|    

 

Sök i bloggen

Mina arkiv

Senaste inläggen

Mina kategorier

Senaste omröstningen

Vad tycker du om bloggens nya utseende?
 Väldigt fint! (:
 Bra!
 Helt okej.
 Inte riktigt min smak.
 Mindre bra.

Min kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Aktiviteter på bloggen

Klicka på bilden för att komma till VECKANS BLOGG!

 

 

Ändra språk här nedan

Besök gärna dessa mumintroll

 

Linnéa J  Moa T  Marie- Therese  

 

 

Bloggens copyright

I bloggen så är det (C) som gäller. Ingenting för copyeras. All text är skriven av mig om jag inte skriver något annat, och alla foton är också (C) skyddade även om det inte står en stor text på bilderna så är det förbjudet område, så håll tassarna borta! Det är antingen jag eller mina vänner som har fotat bilderna och jag har full tillåtelse av dem att att ha dom på bloggen. Men du får självklart alltid låna inspiration härifrån!

Tack på förhand! :) // Fanny

 (C) 2013

Följa mig via bloglovin'?

Follow on Bloglovin

Bloggens gästbok

Fråga mig något innan du går?

2 besvarade frågor

Bildspel

Fotogalleri

           



 



Ovido - Quiz & Flashcards